Jak pomůže známá tvář propagaci brandu

Nejspíš jste se už setkali s výrazem influencer marketing. I pro vaše podnikání může být výhodné spojit síly se známou tváří. Kdy ale influencer marketing využít, jak na něj a kdy není úplně nejvhodnější? Máme pro vás pár tipů.

Kdo je influencer a proč ho potřebujete

K přesvědčení lidí kupovat výrobky určité značky se používají známé tváře už od té doby, kdy začaly vznikat první reklamy. Do české on-line sféry se tento typ marketingu dostal v roce 2013 a nejvíc se projevuje na Instagramu. Nejprve si přibližme, kdo je to influencer. Může to být prakticky kdokoli, kdo má vliv na sociálních sítích. Často se influencery stávají herci, politici, muzikanti, ale také sportovci či úplně obyčejní lidé. Nemusí jít pouze o celebrity, důležitější je mít kolem sebe komunitu sledujících, kteří influencerovi důvěřují. Na výběru toho pravého influencera si dejte záležet. Pokud si vyberete špatně, nepřinese vám kampaň žádný užitek, v horším případě vás může dokonce poškodit.

Na cílovce závisí výběr sítě

Na koho chcete v kampani cílit? Reklamy na Facebooku a Instagramu jsou většinou pro věkovou kategorii 30-40 let, někdy i starší. Ty mladší zaujmete spíš na TikToku. Velmi záleží také na tom, co chcete vlastně propagovat. Máte-li vlastní vizuálně zajímavé produkty, vsaďte na Instagram. Chcete-li, aby influencer zabrousil trochu do hloubky a produkt popsal, hodí se některý s vlastním blogem. Potřebujete natočit tutoriál, návod či rozhovor? Pomůže vám youtuber. Tiktokeři jsou potom nejvhodnější pro tvorbu vtipných videí. Víte tedy, na kterou síť se zaměřit, jak ale vybrat vhodného influencera? Dívejte se na jeho publikum, vztah se sledujícími, jeho aktivitu. Sledujte typ příspěvků, které na sociální sítě dává, a také jejich formu. Je loajální propagované značce? Než se pro konkrétního influencera rozhodnete, nejdřív si ho pořádně proklepněte. Pokud se vám zamlouvá a přesvědčíte ho, aby podpořil váš brand, máte vyhráno. Možná se stane dokonce vaším ambassadorem.

Tak na co ještě čekáte? Šup na sociální sítě a hledat vhodného influencera! Potřebujete pomoc? Jsme tu pro vás.